zaterdag 16 augustus 2014

Rome, dag 1

Wauw, wauw, wauw. Rome, wát een stad. Gisternacht kwamen Michael en ik terug van onze vier dagen in Rome. En wat was het geweldig. Een stad mooier dan deze heb ik nog nooit eerder gezien. Dus ja, ik denk dat Londen een plaatsje zal moeten opschuiven naar beneden. Álles is mooi. Overal waar je kijkt is het mooi. We hebben eigenlijk maar een lelijk gebouw kunnen ontdekken in vier dagen tijd. We kwamen aan rond 2 uur/half 3 en zijn toen gelijk gaan lopen vanuit ons hotel. Ons hotel lag tegenover het station, dus dat was echt ideaal. We kwamen als eerst aan op Piazza di S. Maria Maggiore waar we de Basiliek van Santa Maria Maggiore tegenkwamen. We besloten om naar binnen te gaan en onze monden vielen open. Het goud en de prachtige schilderingen en versieringen waren overdonderend. Als dít al het begin was van onze vakantie.. wat zouden we dan allemaal nog wel niet zien? Na het zien van de basiliek besloten we om cappuccino te halen. Die was enorm lekker en heel leuk geserveerd. We namen de koffie mee, maar kwamen er later achter dat we helemaal niet hadden betaald! We liepen verder door een park en kwamen bij het Colosseum uit. Ook prachtig, natuurlijk. Hier zijn we omheen gelopen. Even later belandden we bij het monument van Victor Emanuel II bij het Piazza Venezia. Wat een immens gebouw was dat! We klommen de trappen op en hadden een prachtig uitzicht vanaf daar. Vervolgens slenterden we weer verder door de steegjes, dronken we een slushpuppy en vonden we een tentje waar we pizza en pasta haalden. We waren echt ongelooflijk moe. We waren 's morgens om 4 uur al vertrokken. De hele reis met het autorijden, het wachten op het vliegveld, het vliegen zelf en daarna nog zó veel zien van de stad, maakten ons uitgeput. Onze eerste dag was al fantastisch. Ik hoop dat jullie de foto's mooi vinden!

13 opmerkingen:

  1. Ik kijk altijd uit naar jouw vakantiefoto´s haha! Ook deze keer vind ik ze weer ontzettend mooi. Een weekje geleden was ik in Londen, maar Rome staat bij mij nog steeds op nummer één. Alles wat je ziet is inderdaad mooi. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw!!! Echt super mooie foto's! Ik ben zelf nog nooit in Rome geweest, maar wil er nu ineens heel graag heen hihi. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, wat een prachtige foto's! Ik hou van gebouwen! In Frankrijk ga ik ook altijd naar Kerken, Kastelen, etc voor inspiratie.

    x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik denk er ook nog vaak aan terug. We waren er vorig jaar :)

    Mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, prachtige foto's! Ik wil heel graag een keer naar Rome, want het ziet er zo gaaf uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt hele mooie foto's gemaakt!

    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een ongelofelijke mooie stad! Maar dat komt ook denk ik door de mooie foto's die je gemaakt hebt <3

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Rome lijkt me zo'n mooie stad! Mooie foto's heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige foto's Denise. En wat een leuk stukje tekst heb je erbij geschreven, je schrijft echt super leuk! Ik wil Rome nog graag een keer bezoeken na deze foto's gezien te hebben. Die laatste foto is echt mooi :)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben blij met iedere reactie die ik krijg! Als je een vraag stelt, dan beantwoord ik die ook hier.